Translate

środa, 10 czerwca 2015

sjukratryggingakort Europejska Karta Ubezpieczenia Zdrowotnego i nie tylko

Wakacje zbliżają się wielkimi krokami. Najwyższy czas zadbać o ubezpieczenie w razie choroby poza granicami Islandii. Jesteśmy tu ubezpieczeni, dlatego przysługuje nam opieka medyczna również w innych krajach Europy.  Aby otrzymać kartę ubezpieczenia zdrowotnego należny zalogować się na stronie sjukra.is  i zamówić taką kartę, przyślą ją na adres domowy w ciągu 6-10 dni.
Zamówiłam  karty dla rodziny, ale nie było tam starszego syna! Wykreślili mi dziecko ze stanu!
Zaczyna do mnie docierać, że osiemnastolatek to już nie mój maleńki syneczek a dorosły człowiek, który sam powinien zadbać o swoje ubezpieczenie na wakacjach!

Cale szczęście jeszcze urząd skarbowy nie wykreślił mi dziecka i płaci jakieś pieniążki. Wysokość zmienia się w zależności od dochodu. Teraz dostajemy kwartalnie 22000 ISK na dwóch synów. Każde z rodziców. Czyli 44 tys. Dużo? Co można kupić za 44 tysiące: parę butów https://www.skor.is/ i jaszcze jakąś kurtkę. Ubrać dzieciaka w sumie za to można. Dodam,ze w szkole mają zapewnione wszystkie potrzebne materiały. Czasami przynoszą swoje wypieki do spróbowania, prace plastyczne. Ostatnio Młodszy uszył dla brata poduszkę,którą ozdobił naszymi barwami narodowymi( to z okazji osiemnastki ).
W Polsce ciągle a to igła a to kordonek a tu dosłownie kupisz raz w roku przybory szkolne i strój sportowy i na tym koniec. Oceńcie sami czy to dużo 44tys kwartalnie na dwóch. Nie ma sensu przeliczanie tego na Polskie, ważne co tu możesz za to kupić, bo żyjemy tu. Wakacje są raz w roku!

http://www.sjukra.is/media/gjaldskrar/Greidsla-fyrir-laeknisthj--og-heilsugaeslu-07-07-2014.pdf
Znalazłam cennik , jak już uda się dostać do lekarza za wszystko płacimy, chociaż to nie prywatna służba zdrowia.

Czasami tylko zdarzają się niespodzianki. Dzisiaj dentysta usunął młodszemu dwa mleczaki,( za nic nie chciały same wypaść, a stale zęby wyrosły mu w drugim rzędzie) i nie zapłaciliśmy za to ani korony!
   W ubiegłym roku  moja piąteczka wymaga leczenia kanałowego. Miejscowy doktor odesłał mnie do stolicy! Za dwie wizyty zapłaciłam prawie 100 tys koron! Nie licząc dojazdu 250 km w jedna stronę!Nie ma się co dziwić,ze w wakacje  w Polsce zamiast odpoczywać latamy po lekarzach.
 Dlaczego tak dużo piszę o pieniądzach? Nasze ,życie w końcu upływa na zarabianiu i wydawaniu.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz