Translate

poniedziałek, 8 października 2018

Nalewka świąteczna : ŚWIĄTECZNY HIT

Trzy miesiące przed świętami zaczynamy oczywiście myśleć o świętach. W sklepach pojawiają się świąteczne ozdoby a na forach świąteczne przepisy. Podczas poszukiwania przepisów na ciasta trafiłam na nalewkę świąteczną. Przejrzałam szafkę z zapasami i okazało się, że wszystko jest oprócz pomarańczy. Dokupiliśmy pomarańczki i mocny alkohol i już wieczorem słoik z nalewką był gotowy. Dodałam więcej pomarańczy niż w przepisie ,ponieważ bardzo je lubię . Na drugi dzień przeczytałam przepis jeszcze raz i okazało się, że zapomniałam o miodku. Słoik z nalewką  wrócił do poprawki i wtedy mój ślubny nadał nalewce nową nazwę: ŚWIĄTECZNY  HIT !  Jak nie spróbować miksturki , która już uzyskała piękny harbaciany kolor? Spróbował i pisnął :" to będzie hit". Powinna leżakować co najmniej 10 tygodni, tymczasem już na drugi dzień smakuje całkiem nieźle, aż się boję co to będzie  za te kilka tygodni. Jeśli zachęciłam do wypróbowania przepisu zamieszczam go poniżej oraz  zdjęcie naszego magicznego słoiczka : 

200g suszone figi
200g suszone śliwki
150g żurawina suszona
100g suszone daktyle
100g suszone morele
100g rodzynki
100g przechy włoskie łuskane
50 g imbir kandyzowany (pominęłam )
200g miód
5-7 sztuk goździki
 3 sztuki laska cynamonu
1 i 1/2 litra wódki 40 %
2 sztuki pomarańczy
  
 


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz