Translate

czwartek, 25 czerwca 2015

genialny sernik Pani Asi


SERNIK PANI ASI GENIALNY :)
Sernik jest ulubionym ciastem mojego męża( a teraz również syna) , długo szukałam idealnego.
Wreszcie spróbowałam przepisu mojej przyjaciółki Pani Asi. To był strzał w 10! 


Składniki: 1 kg twarogu , 2 łyżki mąki ziemniaczanej, 9 jaj, 25 dag cukru pudru, 25 dag masła, olejek migdałowy
na zdjęciu są produktu dostępne u nas , jak widać jest serek waniliowy, ponieważ miałam za mało twarogu . Nigdy nie trzymam się ściśle przepisu, jeśli dodaję serek homogenizowany to dodaję troszkę więcej mąki ziemniaczanej.

masło extra utarte mikserem
 CIASTO KRUCHE NA SPÓD
składniki:100 g margaryny,2 żółtka, 1 łyżeczka proszku do pieczenia,1 szklanka mąki pszennej,1/3 szklanki cukru pudru,1 budyń waniliowy
Mąkę połączyć z margaryną, dodać cukier, proszek do pieczenia , budyń ,na końcu żółtka .
Całość krótko zagnieść do połączenia składników (często robię podwójną porcję , połowę zamrażam i mam gotową w razie potrzeby)
 Gotowe ciasto zawijam w folię i odkładam do lodówki . Zawsze zaczynam od przygotowania kruchego ciasta, leżakuje w lodówce w czasie przygotowywania sera.
 Zaczynam od utarcia masła, odkładam na talerz, następnie ubijam białka i odkładam do dużej miski.Żółtka ucieram z cukrem. Masło wraca do miksera dodaję na zmianę żółtka i twaróg , na koniec kilka kropli olejku migdałowego.
 Kruche ciasto wykładam na blaszce wyłożonej pergaminem.
Masę serową wykładam do miski z ubitymi białkami.
  Delikatnie łączę masę serową z  białkami.
Piekę około godziny w 170 stopniach z termoobiegiem. Po 40 minutach sprawdzam patyczkiem i obserwuję brzegi ciasta , jeśli odchodzą od blaszki a patyczek nie jest mocno oblepiony serem ciast jest gotowe!
Na zdjęciu polewa czekoladowa ale czasami daję karmelową albo po prostu cukier puder(po ostygnięciu sernika). Oczywiście do sera można dodać bakalie ale moja rodzina nie lubi.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz