Translate

piątek, 26 czerwca 2015

coś pysznego na przekąskę

BUŁECZKI DROŻDŻOWE Z NADZIENIEM 
Znalazłam przepis w internecie , troszkę go zmodyfikowałam i powstało coś pysznego na przekąskę!


FARSZ:resztki pieczonego kurczaka(albo pierś kurczaka pokrojona w kostkę i usmażona,albo 100 gram pikantnej kiełbaski)
450g pieczarek( w moim farszu nie ma pieczarek, ponieważ chłopcy nie lubią)
1 mała cebula,100 g sera żółtego(albo więcej jeśli lubicie ja dałam więcej zamiast pieczarek)
garść bazylii (u mnie pietruszka, ponieważ bazylia jeszcze nie urosła)

 ser zetrzyj na tarce o grubych oczkach, kurczak w kostkę , zioła pokrój drobno(, jeśli smażysz świeżą pierś kurczaka dopraw ulubiona przyprawą, ja uzyłam resztek pieczonego kurczaka z obiadu więc nie musiałam przyprawiać)


CIASTO DROŻDŻOWE:

SKŁADNIKI: 500g maki pszennej, 25 g drożdży(u nas popularniejsze są suche więc 2 łyżeczki)1 jajko,1 szklanka ciepłej wody, 2-3 łyżki oleju(wolę oliwę z oliwek ) 1 łyżeczka soli, 1 łyżeczka cukru.
 WYKONANIE: muszę powiedzieć że idę na łatwiznę, wszystkie składniki wrzucam do maszyny do pieczenia chleba  ustawiam na program 8 i mam gotowe ciasto po 1.30 ,

Ciasto rozwałkowuję na grubość ok 1 cm , wycinam krążki szklanką, każdy krążek wypełniam farszem 
 robię kulkę i układam zlepionym do dołu, na blaszce posmarowanej olejem

zanim zlepię wszystkie kulki ciasto zdąży podrosnąć, smaruję rozmąconym jajkiem i posypuję sezamem(może być mak , albo bez posypki), wstawiam do piekarnika, ustawiam na 50 stopni i czekam 10 minut aż ciasto podrośnie.

 przez starą szybkę nie bardzo widać, ale po 10 minutach podkręcam temperaturę do 190 stopni i piekę na złoty kolor (ok 20 minut)

silikonowe łapkiORIFLAME(lokowanie produktu:) 
 Gotowe , pyszne!



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz