Translate

środa, 26 lipca 2017

Wawel z przewodnikiem

Byliśmy w Krakowie kilka lat temu i ku naszemu zdziwieniu nie udało się dostać wejściówek do komnat królewskich. W  tym roku postanowiliśmy dobrze przygotować się do zwiedzania.

Parę tygodni przed wyjazdem zarezerwowałam wejściówki i przewodnika. Okazało się to strzałem w dziesiątkę. Zgłosiliśmy się po odbiór biletów. Już czekała na nas Pani Dorota przewodniczka zakochana w zamku królewskim. Na początku ustaliłyśmy, że zwiedzanie i opowieść  ma być dla dziecka uczącego się w obcej szkole , nie mającej w programie historii Polski. Dla mnie , emigrantki na ogromne znaczenie pokazanie dziecku wychowanemu za granicą z jakiego wspaniałego kraju pochodzi. Pani Dorota stanęła na wysokości zadania. Pokazała nam Wawel zaginiony oraz Reprezentacyjne Komnaty  Królewskie. Polecam zwiedzanie z  indywidualnym Przewodnikiem, bliski kontakt z osobą świetnie znającą historię zamku i  historię Polski na pewno  pozostanie w naszej pamięci. Prywatne  Apartamenty Królewskie zwiedziliśmy już z grupą. Grupki są 6 osobowe i  również można się dużo dowiedzieć.
Niestety nie można robić zdjęć w zamku, podobno szkodzi to arrasom. Może to i lepiej, wnętrza są sfotografowane w przewodnikach a my mogliśmy się skupić na oglądaniu.
Na internetowej stronie Wawelu powinny być przykładowe propozycje tras  do zwiedzania. Długo zastanawiałam się jakie wystawy wybrać a co  można odłożyć na kolejną wizytę w Krakowie. Wybrałam moim zdaniem najlepsze na początek. Po zwiedzaniu wypiliśmy pyszną kawkę z lodami i ruszyliśmy smoczą jamą nad Wisłę.







1 komentarz:

  1. Też chciałbym wybrać się w niedługim czasie na taka wycieczkę, jednak potrzebny mi będzie jakiś dobry i sprawdzony Hotel w Krakowie, najlepiej blisko centrum. Może wy z racji tego, że już tam byliście moglibyście mi jakieś eleganckie miejsce na nocleg polecić?

    OdpowiedzUsuń