Translate

sobota, 13 lutego 2021

piernik długo dojrzewający

                   


 Piernik:

1kg mąki,

1szklanka cukru,

250g masła,

500g miodu,

3 jajka,

130ml mleka,

80g przyprawy do piernika (tak jest w przepisie, ale ja daję domową przyprawę 3 łyżki)

3 łyżeczki sody

1/2łyżeczki soli 

miód, masło, cukier rozpuścić , ostudzić, dodać mąkę, sodę rozpuszczoną w mleku, jajka , sól i przyprawę, wymieszać, przykryć ściereczką i odstawić do chłodku na co najmniej 2 tygodnie, moje stało od połowy listopada, jedną porcję piekłam na święta a drugą na walentynki 14 lutego, na zdjęciu jest ta właśnie porcja po wyjęciu z miski i rozkrojeniu





teraz podsypujemy mąką rozwałkowujemy i pieczemy albo pierniczki i maczamy w czekoladzie albo 3 placki wielkości blaszki z piekarnika i smarujemy powidłami śliwkowymi i przekładamy kremem z kaszki manny


Krem z kaszki :

750ml mleka, 1/2 szklanka cukru 8 łyżek kaszy gotujemy gęstą kaszę i studzimy.

300g masła ucieramy na puch i dodajemy po łyżce kaszkę na koniec alkohol! można wypić ale najpierw dać do kremu,  ok 50ml , do smaku ja daję pomarańczówkę , w przepisie z netu są 2 kieliszki koniaku, więc co kto lubi , krem wychodzi dość miękki, troszkę mi spływał ale to dlatego, że jestem niecierpliwa i chciałam szybko próbować , wystarczy poczekać i go schłodzić , jest twardy i przepyszny 


polewa! zapomniałabym o polewie: 

60ml śmietanki , 160 g białej czekolady rozpuścić, 1 łyżeczka żelatyny zalać 1 łyżką wody, odstawić na czas rozpuszczania czekolady, rozpuścic w mikrofali i dodac do czekolady, czerwony barwnik

Polewa czekoladowa:

2łyżki miodu

1/2 szklanki gorącej wody

2łyżki (40g )kakao

400g cukru pudru

100g gorzkiej rozpuszczonej czekolady

zblendować   to wszystko pierniczki nadziewać na widelec i maczać w polewie 

walentynkową wersję ozdobiłam bezowym sercem










Brak komentarzy:

Prześlij komentarz